måndag 7 mars 2005

Elefantridning och stora pruppar

Hej A Ha

Kul att ni ar in och skriver till oss det gor att vi inte glommer er!!!!


I gar var vi pa Elefant trekking, det var skoj. Vi fick en trevlig elefant och en trevlig kille till elefantchaffor. Han borjade turen med att beratta att var elefant var lite sugen pa en annan elefant. farden borjade och elefanten var pa sprang och skulle snabba sig for att lagga in stoten pa den andra elefanten. Vi traskar vidare ocjh moter sedsan hanen da vander sig thaiaren om och sager BIG DING DONG, REALY BIG.....hihihi... som ni forstar hade var hona lag in en stot och hanen blev verkligen intresserad...

Farden fortsatter och han forsoker forklara for oss att det inte ar kokosnotter pa backen utan att det ar ELEFANT POO....snacka om bra humor...vi skrattade i alla fall lite.

Efter ett tag fragar han om vi ar pa honeymoon, nar vi svarat att vi inte ar det hade han en bra ide och det var att fixa den at oss...det var en odslig bungalow i djungeln med massor av elefanter runt och han lovade roomservice....sa vem vet vi kanske far ringa honom om nagra ar ....

Nar vi sedan kommer ner till ett litet lugnare omrade kommer den dara hanen med den stora ding dongen i kapp och var elefant blir lite vilsen i kolan och borjar tjuta allt vad hon kan....vi har nu tinitus....det var ett riktigt elefant tut...

Men hela turen var i allafall lyckad och vi skrattade en hel del...det var skoj att sitta pa huvudet pa elefanten.


I dag har vi akt till Koh Phangan..det gick stora vagor och karin at sin frukost fyra ganger men det ar ju bra att atervinna...det blir ju billigt. Vadreet borjar bli battre med det gar inga batra annu till Koh Tao sa vi far se vad som hander...vi vill inte stanna pa denna o i allafall. Har ar bara massor av festare och nar man gar igenom en bungalowby ar det bast att knipa med lappar och nasa annars har man fatt in en massa konstig rok som defenitivt ar barnforbjuden...och vi som ar tva sportfan hanger ju garna inte pa och andas in ...sa vi far nog fara nagon annan stans.

Stormen var nog den varsta vi varit med om att restaurangen som ligger pa stranden har spolats bort och det ar massa brate pa vissa stallen.

Hotellet vi bor pa ar fint och vi har den finaste poolen pa hela starnden...oj vi glomde namna att det bara ar vi som har pool....Nu ar det dax for lite mat sa ha det sa bra sa lange.



Eva vi lagger in en bild pa bettan nar hon badar jag vet att det ar svart att tro men hon har faktiskt badat.





1 kommentar:

  1. Acke () kommenterade onsdag 9 mars 2005
    Hej hopp!

    Oroa dig inte för festen du, vi har allt under kontroll, ser fram emot Bettans lurerier...:)
    Måste säga att jag är lite avundsjuk så er men missunar er inte denna resa, ha det så trevligt och rå om varandra kankse ser man något på fingret när ni kommer hem:)
    Karmo Acke
    Passa plastblommorna dom gick jag bet på förra gången.....

    Anmäl
    Ta bort
    Lucas () kommenterade tisdag 8 mars 2005
    jag och mamma skall också bada idag, så för guds skull var inte så malliga för att ni är på semester. och förresten så gör jag slut, du tog inte med mig och jag vet att jenny vill vara min tjej, vi får väll se om hon kommer hit och frågar chns. jag kommer att överväga det.
    annars åker jag bobb och matar fåglar, mamma säger att vi skall göra play-do deg idag. vet du om man kan äta den.....jag provar!

    Anmäl
    Ta bort
    Brittis (bm.eriksson@telia.com) kommenterade måndag 7 mars 2005
    Hej!
    Åkte Bettan elefant också?
    Här är det töväder.
    Nanne Grönvall och en som sjöng jazz gick vidare till GLOBEN.
    Linda och Alcasar gick vidare från andra chansen.
    Idag har jag haft Elin och Fredrik
    Andreas håll i Karin så hon inte rövas bort av transer.
    Hälsa

    SvaraRadera