lördag 7 februari 2009

Tänk att man ska hålla rätt på pensionärerna också....

Hej hopp från öns topp

Här i Thailand har vi det bara bra. Just nu är vi på Koh Ngai, här är lika bra som sist. Har just klämt i oss en hel grillbuffe, mumsigt värre!

Annars så gick resan hit bra eller det starta med att vi gjorde fel när vi skulle in i parkeringshuset, men vem hade väntat sig något annat.....efter att vi kört några varv runt huset vi skulle stå så lyckas vi äntligen svänga av på rätt ställe....ja men då blir Pettersson lätt nervös över att det tar tid att åka in i huset ....... (jag tänkte....hur vi skulle göra) och skriker lite lätt tryck biljett j**ln.....så jag trycker på knappen ....och det skulle jag ju inte göra ....vi hade ju bokat...men efter samtal till p-hus killen ordnar det sig...ja yrt värre som vanligt när vi är me....

O yrare blir det ju när man ska hålla rätt på pensionärerna och deras saker.....Bosse tappa bort glasögonen, som vi för övrigt leta efter i hela Phucket.......och sedan visar det sig att han tappat dem i receptionen....ja vad säger man BO! Pappa glömde solglasögonen som han inhandlat med styrka i på baren och inte nog med det så när vi checkar ut har han glömt halva garderoben med saker.....och dessutom har Bosse rensat minibaren som vi dessutom får betala....ja så nu sattsar vi på att leva på dem! O inte att glömma när bettan skulle beställa nya glasögon hos optikern.....detta är ett kapitel för sig.....efter ett beslut med bågar och glas så beger vi oss in i synundersökningsrummet för att genomföra en synundersökning....o Bettan är lite halvknackig på engelska så jag med in det där lilla rummet.....och allt han säger översätter jag på svenska ....innan jag 30 minuter senare förklara att jag översätta pga av hon inte är bäst på engelska....de trodde ju att jag var knäpp....efter ett tag så ska vi göra klart affären och efter ett hårt prutande så säger killen att han måste ringa bossen...ja ja tänkte jag gör det ....sedan ropar han på mig så att jag får prata med bossen i telefonen......men inte gav jag mig för det jag pruta mer och log in i kameran (som bossen hade för att övervaka butiken...killen sa hes on the outher side of the camera) och blinka med ögonframsarna ...och charmen funka....jag fick mitt pris! O innan vi lämnar butiken så har killarna lärt sig lite svenska också....affären var fullbordad!


Många Kramar från oss alla

Ps. Peson och Kimmen nu har vi varit hos skräddan och pratat om Flippis klänning, hos pankaksmannen som jag skulle gifta mig med, tjejen som hade affären mitt emot hotellet, hon som vi pruta så mycket med....alla kännde väl igen oss och krama om oss....hihihihi Puss på Flippan. Ds





1 kommentar:

  1. Vidya-Liselotte (lotta sundberg!) (Vidyaliselotte@hotmail.com) kommenterade tisdag 10 februari 2009
    HEEEJJJ!!! Hoppas ni har det grymt!!

    jag och markus kommer till phuketflygplats på fredag!!!! Vart är ni? Vi har bara bokat flyg sistaminuten och vet inte alls vart vi ska eller vill:) Skakolla lite idag!! TIPS??

    Vore super kul att kunna ses!!
    Stor kram!! och maila gärna till vidyaliselotte@hotmail.com

    Hälsa ALLA!

    Lotta (ovant att säga lotta när alla igbg kallar mig vidya eller liselotte..:)
    tele:0730-341636




    Anmäl
    Ta bort
    Vidya-Liselotte (lotta sundberg!) (Vidyaliselotte@hotmail.com) kommenterade tisdag 10 februari 2009
    HEEEJJJ!!! Hoppas ni har det grymt!!

    jag och markus kommer till phuketflygplats på fredag!!!! Vart är ni? Vi har bara bokat flyg sistaminuten och vet inte alls vart vi ska eller vill:) Skakolla lite idag!! TIPS??

    Vore super kul att kunna ses!!
    Stor kram!! och maila gärna till vidyaliselotte@hotmail.com

    Hälsa ALLA!

    Lotta (ovant att säga lotta när alla igbg kallar mig vidya eller liselotte..:)




    Anmäl
    Ta bort
    Gertrud (Gertrud.hed@lm.se) kommenterade måndag 9 februari 2009
    Hej på er alla från snöiga norden.
    Det är inte lätt med oss gamlingar, de dricker sprit, dansar på borden och ser dåligt, så de måste ha nya glasögon med senilsnöre på. Ni verkar ha det kul !
    Ja jag vill också se bilder som alla andra. Ser fram mot nästa inlägg.
    Må så gott å hälsa alla
    Många kramar Gertrud


    Anmäl
    Ta bort
    Mallan (malinsoderberg@hotmail.com) kommenterade måndag 9 februari 2009
    Ät nu en massa bananapancakes så går jag o tränar (har lyckats pricka in Gustav 2 ggr i rad nu jiiho)...
    MEN det känns faktiskt, får ju inte glömma att man börjar bli till åren själv..
    O kakan; Kom ihåg nu vad jag skrev i sms:et ;0)

    kram o så

    Anmäl
    Ta bort
    Acke (miaaxlund@hotmail.com) kommenterade söndag 8 februari 2009
    Ja inte är det lätt med pensionärer, inte ens i Thailand. Vide sucar å undrar hur det ska bli när vi blir... hmmm lite äldre....
    många kramar

    Anmäl
    Ta bort
    Kristina (kristinajussi@hotmail.com) kommenterade söndag 8 februari 2009
    Hallååå !
    Vart är bilderna (jag menar dom när Bettan badar
    i poolen och i Indiska Oceanen). Väntar med
    SPÄNNING att dom ska komma.
    Ja som ni har hört så är det bara en massa SNÖ
    HÄR ,GANSKA TRÖTTSAMT SÅ ATT SÄGA.
    Jussi lider...

    Ha det jätteskönt K o J

    Anmäl
    Ta bort
    Tove (toveskarberg@hotmail.com) kommenterade söndag 8 februari 2009
    Hej på er i värmen!
    Åh va härligt det låter hos er, här hemma skottar vi bara snö det har kommit mycket. Vi hoppas på att få se bilder på när Bosse och Bettan badar snart.
    Kraam från 1:an

    Anmäl
    Ta bort
    Peson (linda_peson@hotmail.com) kommenterade lördag 7 februari 2009
    Hallå!! Förstår att ni har det underbart...men konstigt att inte vi är med va??? hahaha
    Hälsa alla som vi känner och att nästa gång är vi med igen!!
    Flippan slänger massor av pussar till er alla..

    Ha de gott! kramar från Linda,Kimmen o Flippan.


    Anmäl
    Ta bort
    Brittis (bm.eriksson@telia.com) kommenterade lördag 7 februari 2009
    äntligen hör man av er väntat flera timmar att ni ska koppla opp er så missar man er med en kvart
    ha de många kramar mamma

    Anmäl
    Ta bort
    Kristina (kristinajussi@hotmail.com) kommenterade lördag 7 februari 2009
    SAWADEE !
    Jaa jag förstår att Bo satte i sej hela innehållet i
    MINI BAREN. men av brevet att dömma så låter det som om brevskrivaren har satt i sej innehållet.
    Jag kan ju tänka mej hur det gick till hos optikern!!!... (var det P&P) tur dom inte vet att vi känner varann...eller gör dom ??. Förresten vad fick ni för pris ifall det lönar sej ,menar jag!
    Många snöiga kramar från K o J

    SvaraRadera